Læs referater fra generalforsamlinger HER


Kontingent er i 2025 aftalt til 300,- kr. per person
Fornyelse af kontingent sker i januar måned (efter generalforsamlingen)
og der skal være betalt for at man kan deltage i klubbens arrangementer. 


Der indbetales til:

Danske Bank: reg nr 3349 - konto 3 304 566
Husk at skrive navn eller medlems nummer 


Det er ikke længere muligt at betale ved indgangen,
så al betaling skal ske via netbank.


Det er muligt at købe gæstebilletter og blive medlem af foreningen
Kontakt Formanden Them på tlf. 5337 4080 




VEDTÆGTER for Jitterbug Party Club Solrød

§ 1. Navn og hjemsted

Klubbens navn er Jitterbug Party Club, Solrød, forkortet JPC Solrød.Klubbens hjemsted er
Solrød Kommune.
Klubben er hovedklub for alle senere opståede klubber under samme navn
efterfulgt af et stednavn.


§ 2. Formål

Klubbens formål er at virke til gavn for medlemmernes primære interesse for jitterbug på motionsplan.


§ 3. Medlemmerne og deres status

Under forbehold af bestyrelsens sanktion kan som medlem optages enhver med interesse
for dans i almindelighed og jitterbug i særdeleshed.
Ved aktive medlemmer forstås medlemmer, der deltager i klubbens arrangementer. 
A-medlemmer = aktive medlemmer, der er fyldt 18 år pr. 1.1.

B-medlemmer = passive medlemmer i alle aldre.

C-medlemmer = æresmedlemmer.

C-medlemsstatus tildeles af bestyrelsen.
Klubbens medlemmer er underkastet klubbens love samt i henhold hertil
dets organers trufne bestemmelser.


§ 4. Udmeldelse og udelukkelse

Bestyrelsen kan udelukke medlemmer for et bestemt tidsrum eller for altid, hvis de ved handling
eller omtale skader klubbens omdømme eller klubbens interesser. Bestyrelsens beslutning
om udelukkelse kræver dog, at mindst 2/3 af bestyrelsens medlemmer har stemt for udelukkelsen.

Bestyrelsen er på anmodning af den, hvem optagelse er blevet nægtet, eller som er blevet
udelukket, pligtig til at forelægge sin beslutning på førstkommende generalforsamling
til prøvelse. Hvis et betalende medlem uden grund ikke deltager i klubbens arrangementer
gennem længere tid, kan medlemskabet fratages og medlemmet skifter plads med en fra ventelisten.


§ 5. Ledelse

Klubben ledes af en formand, en kasserer, en sekretær samt 2 bestyrelsesmedlemmer.
Valg af formand og kasserer gælder for 2 år ad gangen øvrige bestyrelsesmedlemmer og suppleanter
gælder for et år ad gangen. Formandsvalg i lige år og kasserervalg i ulige år.

Valgbare til bestyrelsen er kun A-medlemmer og C-medlemmer, dog skal
bestyrelsesmedlemmerne have fuld myndighedsalder.

Bestyrelsen fastsætter selv sin forretningsorden. Bestyrelsens beslutning træffes ved simpel
stemmeflerhed. I tilfælde af stemmelighed er formandens stemme udslagsgivende.
Bestyrelsen er beslutningsdygtig, når mindst 3 af dens medlemmer, hvoriblandt formanden,
og i dennes fravær kassereren, er tilstede, jfr. § 4, 1.afsnit.


§ 6. Regnskab og økonomi

Kontingentet for de under klubben hørende medlemsgrupper fastsættes på den ordinære
generalforsamling og opkræves årligt lige efter generalforsamlingen og betales forud.

Bestyrelsen kan give ethvert medlem en frikontingentperiode.

Hvis kontingentet ikke er betalt senest én måned efter forfaldstid slettes medlemmet af
foreningen og kan kun optages her, eller i andre JPC-klubber mod at betale et indskud
svarende til et års kontingent foruden strafgebyr. Ved gentagne forsent indbetalte kontingenter
fastsætter bestyrelsen selv strafgebyret og eventuel sletning af medlemskab.

Regnskabsåret går fra 1.1. til 31.12.

Klubbens reviderede regnskab skal forelægges generalforsamlingen til godkendelse.

Regnskabet føres af klubbens kasserer og revideres af to af generalforsamlingen valgte
revisorer, valgt for et år ad gangen. Skulle en revisor få varigt forfald, udpeger bestyrelsen
en afløser med funktionstid til næste generalforsamling.


§ 7. Generalforsamling

Generalforsamlingen er klubbens højeste myndighed.

Ordinær generalforsamling afholdes hvert år inden udgangen af januar måned.

Generalforsamlingen indkaldes med mindst 4 ugers varsel enten via mail eller både via mail
og bekendtgørelse på klubbens hjemmeside med angivelse af dagsorden, tid og sted.

Forslag, der ønskes behandlet på generalforsamlingen, skal være indsendt skriftligt til
bestyrelsen senest 14 dage før generalforsamlingens afholdelse.

Dirigenten leder forhandlingerne på generalforsamlingen og afgør alle spørgsmål
vedrørende sagens behandlingsmåde, afstemningerne og disses resultater.

Alle valg foregår skriftligt, når flere end det nødvendige antal kandidater er foreslået.

Alle afgørelser træffes ved simpelt stemmeflertal, og lovligt indkaldt generalforsamling er altid
beslutningsdygtig, uanset det fremmødte antal medlemmer.

B-medlemmer har ikke stemmeret, men taleret.

Kun medlemmer, der ikke er i kontingent- eller honorarrestance, har adgang
til generalforsamlingen.


Dagsorden for en ordinær generalforsamling skal altid indeholde:
















7. Eventuelt.

Ekstraordinær generalforsamling kan til enhver tid indkaldes af bestyrelsen med
14 dages varsel med angivelse af dagsorden, og skal tillige finde sted, når
mindst 10% af klubbens medlemmer på begæring kræver dette ved en skriftlig motiveret
dagsorden. Ekstraordinær generalforsamling i forbindelse med fusion afholdes med
2 dagsordener. 1. dagsorden skal indeholde de vedtægtsændringer, der er nødvendige for
fusion. 2. dagsorden skal indeholde valg, fastsættelse af kontingenter m.m.


§ 8. Udvalg

Disse udvalg kan enten konstituere sig selv eller ved bestyrelsen, overfor hvilken udvalget
er ansvarlig, idet hvert udvalg har mindst et bestyrelsesmedlem som medlem.


§ 9. Opløsning og fusion

Bestyrelsen kan til generalforsamlingen stille forslag om klubbens opløsning eller fusion med
anden forening. Fusion kan vedtages umiddelbart ved afstemning, jfr. § 7, 3., 9. og 12. afsnit. 
For at en opløsning kan finde sted kræves, at to på hinanden følgende generalforsamlinger,
afholdt med 4 ugers mellemrum og begge beslutningsdygtige, jfr. § 7, 3. og 9. afsnit,
vedtager opløsningen med 2/3 majoritet blandt de fremmødte.

Ved klubbens ophør vil indkøbt materiel samt kassebeholdningen overgå til
ungdomsarbejdet i Solrød Kommune.

Disse vedtægter blev godkendt på generalforsamlingen den 14.01.2025 og træder i kraft
i stedet for foreningens tidligere vedtægter (fra den
18.01.2016 og den 22.01.2008).





1. Valg af dirigent og to stemmetællere

2. Formandens beretning til godkendelse

3. Det reviderede årsregnskab fremlægges til godkendelse

4. Fastsættelse af kontingenter

5. Forslag

6. Valg:
  a) Valg af formand

  b) Valg af kasserer

  c) Valg af sekretær
  d) Valg af 2 bestyrelsesmedlemmer

  e) Valg af 2 bestyrelsessuppleanter

  f) Valg af 2 revisorer